• سه شنبه ٩ آبان ١٤٠٢-١٠:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٧٩٨
کاشانی تذکر داد:5-188

پاسخ نارنجک، بمب دو تنی نیست/ اتحادیه اروپا جنایات اسرائیل را مشروع نداند

عضو شورای شهر تهران، با انتقاد از رویکرد اتحادیه اروپا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه مبنی بر دفاع مشروع خواندن وحشی گری رژیم غاصب صهیونیستی، ظلم 75 ساله اسرائیل به مردم فلسطین را توجیه ناپذیر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی، عضو شورای شهر در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و حامیانش با فرسایشی کردن جنگ به دنبال این هستند که این کشتار جمعی را عادی سازی کرده و شدت هجمه‌ها و اعتراضات جهانی علیه خود بکاهند. برای آن‌ها اهمیتی ندارد که چه کسی را از بین می‌برند، پزشکان، خبرنگاران، امدادگران و... متعددی در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند و این رژیم به معنای واقعی دست به کشتار دسته جمعی زده است. 
کاشانی در ادامه با انتقاد از واکنش اتحادیه اروپا در خصوص جنایات اسرائیل و مشروع خواندن آن تصریح کرد: اتحادیه اروپا نام این ظلم 75 ساله را دفاع مشروع گذاشته است. اما باید بگوییم دفاع مشروع، یک عنوان حقوقی است. یعنی اگر به فردی حمله شد؛ باید واکنش مشابه داشته باشد. بر این اساس، پاسخ نارنجک، استفاده از بمب دو تنی نیست. این چه دفاع مشروعی است؟ لذا در خواست می‌شود همه افراد به هر طریقی که می‌توانند گوشه‌ای از این جنایات را به تصویر بکشند؛ بیش از نیمی از جانباختگان این حملات وحشیانه کودکان هستند. 
وی افرود: به حدی اوضاع در غزه وخیم است که 16 هزار آواره تنها در بیمارستان مستقر شده‌اند. مگر یک بیمارستان چقدر می‌تواند ظرفیت داشته باشد. این یک جنگ نابرابر بوده و نمی‌توان آن را یک دفاع مشروع خواند. 
این عضو شورا در پایان شعری از معین کرمانشاهی با عنوان «عجب صبری خدا دارد» را با این مضمون قرائت کرد: 
 
عجب صبری خدا دارد؛ اگر من جای او بودم 
همان یک لحظه اول که ظلم را می دیدم  از مخلوق بی‌وجدان
جهان را با همه زیبایی و زشتی؛ به روی یکدگر ویرانه می‌کردم 
عجب صبری خدا دارد، اگر من جای او بودم 
که در همسایه صدها گرسنه، چند بزمی گرم عیش و نوش می‌دیدم 
نخستین نعره مستانه را خاموش آن دم، بر لب پیمانه می‌کردم

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: